HP「Seeking His face...(主の御顔を慕い求めて)」へ/


Rejoice always,pray without ceasing,
in everything give thanks;
for this is the will of God in Christ Jesus for you.


祈り


Make me a servant


Make me a servant
Humble and meek
Lord let me lift up those who are weak
And may the prayers of my heart always be
Make me a servant
Make me a servant
Make me a servant today

今日は土曜日なので、いつものように早天祈祷会の後兄弟姉妹方と色々お話をしていました。彼らは、早天の後皆でラジオ体操をし、その後集まって引き続きお祈りを続けている有志ですが、殆どが私の信仰の大先輩なので学ぶことがたくさんあります。土曜日は洗濯機を二回まわしてから出かける為、どうしても有志のお祈りの後のお茶の時間からの合流になってしまいます。

兄弟姉妹との交わりの中で色々と感じることがありました。それは、彼らからというよりも、まぎれもなく彼らを通して伝わって来る神様の愛に他なりませんでした。私は会堂の中で一人になり祈っている時、神様の溢れるばかりの深い御愛に包まれ涙がこぼれて来ました。もうすぐイースターです。『主よ、私はあなたの為に何をしてさしあげたら良いのでしょうか。私は何をすべきですか・・。』と。

祈っているうちに、ふと上の曲の歌詞の一節『Make me a servant』が浮かんで来ました。早天に通うようになって本当に祈りが変わって来ました。いつの間にか、主の手足となるように私を日々つくり変えて下さいという祈りになっていました。なので、この歌の歌詞全ては私の心の祈りそのものだなぁと思いました。とても、シンプルで心に響く素敵な讃美です。

********************************************

下のThe Power of Your Loveは教会では日本語で歌っていますが、やはりオリジナルの歌詞が良いですね〜。


The Power of Your Love


Lord I come to You
Let my heart be changed, renewed
Flowing from the grace
That I've found in You
And Lord I've come to know
The weaknesses I see in me
Will be stripped away
By the power of Your love


Hold me close
Let Your love surround me
Bring me near
Draw me to Your side
And as I wait
I'll rise up like an eagle
And I will soar with You
Your spirit leads me on
By the Power of Your love


Lord unveil my eyes
Let me see you face to face
The knowledge of Your love
As you live in me
And Lord renew my mind
As Your will unfolds in my life
In living every day
By the Power of Your love


Hold me close
Let Your love surround me
Bring me near
Draw me to Your side
And as I wait
I'll rise up like an eagle
And I will soar with You
Your Spirit leads me on
By the power of Your love


わがこころ つくりかえたまえ
あふれでる めぐみのなかで
わがよわさ とりさりたまえ
ちからづよい あなたのあいで


みそばに だきよせたまえ
あなたの あいのなか
わしのように わたしはのぼる
主にいだかれ いまはばたく
主イエスのあいで


そのみかお あらわしたまえ
あふれでる めぐみのなかで
わがおもい みこころのなかに
ひびつくりかえて あなたのあいで


みそばに だきよせたまえ
あなたの あいのなか
わしのように わたしはのぼる
主にいだかれ いまはばたく
主イエスのあいで